DE EERSTE QR CODE AVOND

De controles waren scherp. Spannend want de vraag was of iedereen zijn QR code goed gereld had en dus zou kunnen biljarten. Het verliep soepel en vlotjes. Geen problemen tegengekomen en dus de complimenten aan onze biljarters.

Wedstrijden gespeeld:

John Fontaine tegen Jos van Voorn. Weer een wedstrijd met wisselvallig spel. Jos begon met een veelbelovende serie van 3 maar kon deze goede start geen vervolg geven. Daarna 9 poedels. In beurt 12 maakte John er 6 en kwam plots op geruime voorsprong. Ook John kon dit goede moment geen vervolg geven. John zakte in en Jos ging gestaag verder met als resultaat de overwinning voor Jos.

Paul van Bijlevelt tegen Co van Rijnsoever. De altijd rustige Paul tegen de naar een overwinning snakkende Co. De spanning was te snijden. Wel weer veel ——- ( poedels ) maar Paul en Co hielden elkaar aardig in evenwicht. In 25 beurten was Co uit. Geen al te beste pot maar toch weer een overwinning. Co ging direct naar huis. Barcelona kijken. Lekker gezellig !! En wat een slechte pot voetbal. Volgende keer gewoon bij de gezellige biljartclub blijven.

Ad Bitter tegen Gerard Derks. Ook weer een wedstrijd waarin de spelers een zeer slechte start hadden. De partij begon eigenlijk pas in beurt 6 waarin Gerard een serie van 5 maakte. Ad kwam helemaal niet in zijn spel en bleef worstelen. Gerard ging zonder al te veel weerstand op weg naar de winst.

Ko Smeltekop tegen Ton Vonk. Ton had in de externe competitie een dramatische wedstrijd gespeeld. Hij zinde dus op revanche. Geen erg grote series in deze pot maar het spel was redelijk. Mooie caramboles afgewisseld met stomme fouten. Waar Ton doorstoomde zakte Ko echt wel onder zijn niveau. De overwinning ging terecht naar Ton. De Verrichtingen van de competitie teams zijn trouwens gewoon te volgen via onze eigen website ( Leden info ) – ( Competities Extern )

Co Jacobs tegen Hennie Arisse. Gelukkig was Hennie weer in staat om te biljarten. Vorige week moest hij helaas afzeggen. Naar nu bleek heeft hij gewoon zijn krachten gespaard om tegen Co een uitmuntende wedstrijd te biljarten. Het gemiddelde van Co was erg slecht. Het gemiddelde van Hennie was ook niet super goed maar een serie van 10 sleepte Hennie richting de eindstreep.

Arthur Jacobs tegen Frank Bosch. 31 om 28 caramboles te maken. De spelers starten allebei behoorlijk goed. In de eerst 5 beurten deden ze niets voor elkaar onder. Daarna kwam het verval bij Arthur. Er zijn van die avonden waarbij er niet al teveel lukt. Voor Arthur was het zo’n avond. Frank pakte het spelletje goed op en was in 16 beurten uit. Overwinning met een goed gemiddelde.

Jan Jacobs tegen Ad Bitter. Voor Ad was dit vanavond zijn tweede partij. De voorzitter had hem gebeld of deze jonge god bereid was om deze avond twee partijen te biljarten. Dit omdat de zaakwaarnemer van Vincent, Hertog Jan, zijn DigiD niet geregeld had. En dus geen QR code. En dus niet biljarten. Jan kwam op de fiets. Lekker buitje regen gehad onderweg. Tot op zijn kruis nat. Toch wel knap dat die lokale regenbui zo’n klein mannetje zo nat kan maken. Voor Jan bleek dit allemaal teveel van het goede. Verkleumd aan de tafel met stramme handen en natte kleren biljarten is niet te doen. Ad had natuurlijk al een keer op zijn klote gehad en was meedogenloos in deze partij. Ad pakte de overwinning en Jan pakte maar snel een biertje.

Co Hoonhoud tegen Joop Jacobs. Ook Co was behoorlijk getroffen door de fikse regenbui. En dat alleen omdat hij was teruggefietst om zijn legitimatie op te halen. Joop stond toen al enige tijd in zijn droge outfit te wachten om de partij aan te vangen. De prestaties van Joop zijn tot nu toe uitstekend te noemen en Co wilde daar wel graag de spelbreker zijn. Maar Joop, daar staat op dit moment geen maat op. Biljarten verleer je niet snel en dat heeft hij weer bewezen. Co speelde uitstekend maar Joop speelde een wereldpartij. Weer de 12 punten naar Joop.

Carlos van Oosterom tegen Hans Derks. De spelers waren elkaar aan het uitdagen. Verschillende keren hoorde we de opmerking………….. dit kost je de partij. Maar voordat de eindstreep bereikt was waren we toch nog 30 beurten onderweg. Voor zowel Carlos en Hans beetje onder hun niveau. Met een eindsprint van Hans en tussendoor wat missers van Carlos ging de overwinning naar Hans. Voor Hans ook wel eens lekker om de 12 punten te pakken. Hoogste serie van Carlos 7. Hoogste serie van Hans 19. Goed verzamelen en er dan een stel caramboles uit halen blijft toch lastig.

Weer een goed verlopen avond en hopelijk gaan we dit nog heel lang volhouden. Alle partijen weer voor 24.00 uur gespeeld en met de QR code maar zonder de 1.5 meter maatregel is het toch weer een stukje gezelliger.