Onze historie

De vereniging is opgericht op 1 november 1987 onder de naam B.V. De Kleine Geer en op 16 mei 1995 is de naam gewijzigd in de huidige naamstelling Biljartvereniging Houten.

De vereniging stelt zich tot doel het beoefenen van de biljartsport in al zijn verschijningsvormen door o.a. het organiseren van onderlinge wedstrijden en zo mogelijk spelen tegen verenigingen in de directe omgeving.

Wij streven naar 33 spelende leden die spelen in een eigen competitie verdeeld in 3 leagues welke samengesteld worden op basis van het gespeelde moyenne in de voorgaande competitie. Daarnaast spelen een aantal leden mee in de Woerdense biljartbond.

Op woensdag avond wordt in het zalencomplex van restaurant “De Engel”, gelegen aan de Burgemeester Wallerweg 2 te Houten, de onderlinge biljartcompetitie gespeeld en in het begin van het voorjaar ook haar jaarlijkse clubkampioenschap.

Gespeeld wordt het biljartspel -libre.-  Alle aanwezige leden kunnen op de woensdagavond hun balletje stoten. Is dit niet in competitie verband, dan altijd nog in het spelletje -Tien van rood / 3 Banden. Iets wat steevast na de reguliere competitie wedstrijden wordt gespeeld of, als de tijd dit toelaat, in een wedstrijdje tussen de leden onderling.

Wil je meer informatie over de vereniging mail dan naar:
info @ biljartvereniginghouten.nl