Verslag woensdag 08-07-2020

Het was weer ouderwets gezellig. De Corona regels worden nog steeds redelijk nageleefd en dat gaat gelukkig niet ten koste van de gezelligheid. We leren ermee om te gaan.

Er waren 6 wedstrijden gepland waarbij er iets op het spel stond. 4 competitiewedstrijden en 2 partijen om het gemiddelde voor de deelname competitie 2020-2021 te bepalen.

Alle uitslagen en standen zijn weer te vinden op onze geweldig mooie website. Bekijk de website eens een keertje heel goed. Ga er eens voor zitten. Er staat echt een schat van informatie op. Werkt ook perfect op je mobiel of tablet. Vergeet daarbij niet op de V-inkjes te drukken. De V-inkjes van Ton Vonk ( dus eigenlijk de Vonkjes ).

Peter was iets later maar het neerzetten van de biljarts is perfect opgepakt door de spelers van de eerste 4 partijen. Met speciale dank aan Frank Bosch voor de begeleiding hiervan. Hierdoor konden de wedstrijden weer mooi op tijd beginnen.

Opmerkelijk is wel dat Gerard Derks voor de tweede achtereenvolgende keer in 25 beurten 19 caramboles maakt. Hij blijkt dus een standvastig man maar als een echte Derks is dat moyenne van 0.76 toch nog wel aan de lage kant. Ietsjes optrekken Gerard !

Hans heeft een topseizoen en dit keer mocht Dick Horst zich het slachtoffer noemen. Maar, Dick kwam maar 2 caramboles te kort voor een gelijk spel. Hans was zijn gemiddelde wel iets aan het drukken. wordt de druk hem te hoog ?? ?

Hans mag zich door deze winstpartij nu al winnaar noemen van de Jacobs League. ? Tevens lonkt het clubkampioenschap want hij mag daar voor het eerst in zijn lange biljartloopbaan aan meedoen. Helaas moet hij er door het aangepaste reglement iets meer dan de 123 caramboles maken dan die hij nu moet. Ton Vonk dacht iets van 156 maar ik houd het op 139. Kleine uitdaging voor Hansie.

Het einde van de competitie nadert en Ton ( vinkje ) Vonk gaat binnenkort aan de nieuwe speelschema’s beginnen. Om alles zo soepel als mogelijk te laten verlopen heeft hij wel het verzoek om eventueel geplande vakanties zsm door te geven. Dit kan via de KNOP contact op de website. ALVAST BEDANKT.

5 augustus spelen we de clubkampioenschappen 2019-2020. noteer dit alvast in je agenda.

5 augustus wil het bestuur ook even aandacht besteden aan de leden die ons recent ontvallen zijn. Joop Kints en Wim Jacobs. Hiervan krijgen jullie nog een aparte uitnodiging per mail. Hoop echt dat jullie hierbij aanwezig kunnen zijn.

Ik vond het weer een gezellige biljartavond en tot woensdag. Dan wordt de topwedstrijd Ton ( vinkje ) Vonk tegen Peter de Voorzitter gespeeld. Ik verwacht een grote opkomst. Groeten van Peter