Competitie 01-07-2020

De gang begint er aardig in te komen. Weer een avondvullend programma met competitiewedstrijden. We beginnen met een compliment aan de vroeg aanwezige leden van de eerste 4 partijen. Je zal het bijna niet geloven maar om 19.53 uur stonden de tafels klaar en kon vanaf klokslag 20.00 uur gespeeld worden ? Nog nooit vertoont. Probeer dit vast te houden. De biljartcomputers hebben vanavond storingsloos gewerkt (met nieuwe aansluitkabeltjes), maar we moeten voorzichtig zijn met de aansluitingen van de stekkertjes. Met liefde behandelen SVP. En er is weer lekker gespeeld.

Ik heb de wedstrijden een beetje gevolgd en kan bij veel spelers zien wat de gevolgen zijn als je een tijdje niet kan biljarten. De gemiddelden waren niet om over naar huis te schrijven. Maar lopende de competitie zal dat wel weer beter gaan hoop ik.

Voor Vu, die tegen Ton moest spelen, was het helemaal wennen. Vu moest zijn avondslaapje eerder onderbreken omdat er in deze periode maar 8 wedstrijden op een avond gepeeld worden. Hij was wel mooi op tijd. ?

Gerard Derks had deze avond zijn vuurdoop. Hij mocht 25 beurten spelen om zijn gemiddelde voor volgend seizoen te bepalen. En dat gelijk tegen de voorzitter. De spanning was van zijn gezicht af te lezen. Hij eindigde met een gemiddelde van 0.76. Dat moet beter kunnen Gerard !! Je bent toch wel een echte Derks ? ? ( Paar lesjes van Hans ???? )

Peter Bosman speelde zijn tweede partij om ook zijn moyenne voor volgend seizoen te bepalen. Vorige week speelde hij een gemiddelde van 1.8 maar daar is hij zo van geschrokken dat hij nu maar uitkwam op een gemiddelde van 0.84. Drukken is niet het motto Peter. We weten dat je veel beter kan.

Een ander positief bericht is dat er tot nu toe binnen onze biljartclub niemand ernstig ziek is geworden van de Covid-19 en om dat zo te houden moeten we ons wel aan de regels blijven houden. 1.5 meter afstand. Zitten, als je niet aan de beurt bent met biljarten en handen en biljart ontsmetten als je klaar bent.

De uitslagen en standen zijn weer bijgewerkt en ik zou zeggen tot volgende week. Op naar weer een paar leuke partijen.

Mocht je nog iemand weten die zich op wil geven als lid van de biljartvereniging, laat dat dan even weten. Waarschijnlijk hebben we nog 1 lid nodig om de volgende competitie weer compleet te zijn met 33 spelers. Meerdere aanmeldingen mag ook, maar dan komen ze op de wachtlijst.

Groeten van Peter