Verslag woensdag 15-07-2020

De ontknoping van de competitie 2019/2020 nadert en er zijn nog maar een paar plekjes te verdelen om tijdens de finale-avond mee te mogen strijden om het clubkampioenschap. Op de website (knop: ledeninfo/interne competitie ) is precies te zien hoe iedereen ervoor staat en wie er nog kans maken om 5 augustus mee te mogen strijden om de zo fel begeerde wisselbeker.

De biljarts stonden weer op tijd. Toen ik binnenkwam om 19.40 zat Frank Bosch al met koffie aan de bar en was hij er klaar voor om als een speer de biljarts op te zetten. Het gaat tegenwoordig zeer snel en dat komt natuurlijk omdat de spelers van de eerste 4 partijen allemaal op tijd (om 19.45uur) aanwezig waren en we met z’n allen steeds meer bedreven worden. Ook deze keer weer mooi op tijd klaar.

Over op tijd gesproken !!!! Hoewel we tegenwoordig een website hebben die Up-to-Date is en waar een schat aan informatie opstaat, presteerde Rudy de Mooij het toch om ER NIET TE ZIJN. We hebben hem even gebeld en hij had het excuus dat een ander tegen hem gezegd had dat hij niet hoefde te spelen, zelf had ie niet eens gekeken op www.biljartvereniginghouten.nl. Rudy is wel direct gekomen waardoor de wedstrijd toch gespeeld kon worden. De komende weken ben je vrij Rudy ( denk ik ), maar controleer dat zelf voor de zekerheid nog even ??

Gelukkig kon John Odijk na een paar weekjes afwezig te zijn geweest door de noodzakelijke hart-operatie, weer van de partij zijn. Hij zag er fit en gezond uit en heeft weer 12 punten weten te pakken. Blij dat het weer goed gaat.

Frank Bosch begint zijn opgelopen achterstand in het aantal te spelen partijen aardig in te lopen. Kost wel bloed zweet en tranen maar als je zo lang vakantie neemt is dat natuurlijk de consequentie. Nog twee wedstrijden Frank. Dan ben je weer bij en zit het seizoen erop.

Gerard Derks en Hennie Arisse speelden beiden nog een partij van 25 beurten om hun gemiddelde voor de komende competitie te bepalen. Gerard gaat met sprongen vooruit en Hennie Arisse speelde ook een redelijk partij.

Nog een opmerkelijk feit: Vu was er eerder dan Aloys. Moet niet gekker worden natuurlijk. Bij beide spelers was het juiste gevoel voor het biljarten helaas nog niet aanwezig.

Ik zou zeggen op naar de laatste twee weken van dit seizoen 2019/2020 en dan gaan we op 5 augustus om het clubkampioenschap spelen. Ik verwacht natuurlijk veel publiek. Wel de Corona regels wel in acht nemen natuurlijk !!!! ?1.5 meter?

De bediening was deze avond weer top geregeld door Karin. Dat mag ook wel eens gezegd worden. Vrolijk dartelt zij de zaal rond met de drankjes en de hapjes. Toppertje.

Jaap had nog even een nieuw lid geïntroduceerd: Jos van Leeuwen, wie kent hem niet. Maar dat heb je met al die nieuwe leden. Sorry Jos van Voorn ?

Op dit moment zijn al verzekerd van deelname aan het Clubkampioenschap:

Hans Derks, Ton Vonk, Rudi Jacobs, Paul van Bijleveld, Wim van Es, Rudy de Mooij en Vincent Meesterburrie.

Tot volgende week maar weer. Groeten van Peter