Verslag woensdag 15-09-2021

Omdat de horeca nog steeds om 24.00 uur dicht moet zijn blijkt de keus om maar 10 partijen op een avond te spelen wel de juiste te zijn. Het past tot nu toe precies.

Carlos v Oosterom tegen Joop v Dijk. Voor allebei een stroef begin en tot beurt 12 ging het gelijk op. De zandloper ( scorebord ) geeft dus aan dat Joop op voorsprong staat. Dan valt Joop stil en vanaf beurt 22 krijgt Carlos de smaakt te pakken. Carlos pakt de 12 punten. Beide spelers waren niet erg tevreden met hun prestatie.

Peter vd Dolewaard tegen Dick Horst. Dick kwam iets later en had dit netjes laten weten aan Peter. Dus 1 persoon minder om de biljarts op te bouwen. Toch is dat met enige pijn en moeite gelukt maar het heeft wel de nodige kracht gekost. Peter begon gesloopt aan de wedstrijd. ( wat een slecht excuus ). In deze niet al te beste wedstrijd was Dick de terechte winnaar.

Jos van Voorn tegen Ad Bitter. Heel veel poedels en 12 punten voor Ad. Een slechte maar aan het eind wel een spannende partij want Jos kwam maar 1 carambole te kort voor een gelijkspel.

Gerard Derks tegen John Fontaine. Twee vrienden die deze avond de strijd met elkaar aan moesten gaan. De spanning was te snijden. Ze hebben veel geoefend de laatste weken en hoewel het nog geen wereldpartij was zie je wel steeds meer dat en bij veel stoten een gedachte achter zit. Helaas nog niet altijd goed uitgevoerd maar dat komt nog wel. 28 beurten is nog wel iets te veel van het goede dus blijven oefenen. Gerard pakte nipt de overwinning.

Leo Zomer tegen Jan Jacobs. Sloopkogel Leo begon heel erg slecht aan deze partij. Zijn geluk was een beetje dat Jan nog slechter begon. Voor allebei heel veel horizontale streepjes op het telformulier. Maar Leo komt tegenwoordig alleen voor de winst ( en een biertje ) naar de club. De ontspannen houding van Leo geeft de doorslag en weer 12 punten erbij.

Rudi Jacobs tegen Frank Bos. Sloopkogel Leo was de scheidsrechter. Pakte er na zijn super zware partij een kruk bij en ging tellen. Beetje commentaar leveren op de biljarters zo hier en daar en hij deed zijn best op de spelers uit hun concentratie te halen. Met Leo in de hoofdrol kon dit geen goede partij worden. Hoewel er regelmatig gescoord werd en er door beide heren net boven de 1 gemiddeld werd gespeeld was dit niet de beste partij van de avond. Frank trok uiteindelijk aan het langste eind.

Co Jacobs tegen Arthur Jacobs. Vader tegen Zoon. Ze zeggen dan wel dat het eigenlijk een vriendschappelijk potje is maar ooooh wat willen ze graag van elkaar winnen. Winst op een familielid is toch voor het verloop van de rest van de week wel lekker. De winnaar van deze partij is Co. Ook het eind van deze partij was spannend want ook Arthur kwam maar 1 carambole te kort voor een gelijk spel.

Vu BaoVu tegen Peter Bosman. En dat was schrikken. Vu was al vroeg. Nou ja redelijk vroeg want Peter zat al een tijdje te wachten en wilde graag aan de bak. Vu hoeft er dit jaar maar weinig te maken. 49 caramboles. JaJa je ziet het goed ! Vu speelde het spelletje niet slecht en met een serie van 15 maakte hij het verschil. Peter kon het niet bijbenen en moest de overwinning aan Vu laten. Vu heeft de finaleavond al in zijn agenda gezet.

Co van Rijnsoever tegen Joop Jacobs. Co is deze week al erg druk geweest op de tennisbaan en ziet er een beetje vermoeid uit. Joop biljart al weken op een goed niveau en is dus een geduchte tegenstander. Bij Joop doen de balletjes Tik. Tik. Tik. en ze lopen steeds lekker bij elkaar. Co heeft het nakijken en Joop heeft er weer een winstpartij bij.

Hans Derks tegen Ton Vonk. Zou dit dan de avond van Hans worden ? Het wordt wel een keertje tijd ! Door alle drukte heeft hij tot nu toe maar 1 keer gebiljart en dan dan blijkt dat dat tegen de super vaste Ton Vonk niet voldoende is om de partij te winnen. Hans zijn hoogte serie is 11. Het loopt nog niet erg, maar Hans kennende komt dat wel als hij meer ritme krijgt. Het regelmatige biljarten van Ton brengt Ton dat ook deze keer de 12 punten.

Het was weer een lekker avond met een beetje commentaar op de slecht werkende biljartcomputers. En het klopt wel. Heel af en toe zit er een beetje een kleine vertraging in de overdracht. Blijf daarom goed kijken naar het scherm kijken en behandel het toetsenbord met liefde. Dan moet het lukken.

Tot volgende week maar weer. Gr. Peter.

PS. Er is per mail nog een brief rondgestuurd betreffende het handhaven van de komende Coronamaatregelen in de Horeca. Lees deze even AUB.