Verslag woensdag 27-10-2021

Voor wie denkt dat het leven van een wedstrijdsecretaris makkelijk is ! Lees het onderstaande bericht van Ton Vonk.

Toch nog op het laatste moment enige aanpassingen, let op o.a.

Aloys Lurvink ( nu tegen Ton)

Peter vd Dolewaard (later spelen, nu Vu)

Arthur Jacobs (eerder spelen)

Dick v Beek (eerder spelen)

Ton Vonk (valt in, tegen Aloys)

Ad Bitter (speelt niet, John kan niet)

Baovu Vu (valt in, tegen Peter)

pfffffff ….

Met pijn en moeite weer een compleet programma in elkaar gezet ( Bedankt Ton )

Jan Jacobs was er niet………..Die lag thuis op de bank voetbal te kijken. Regent het een keertje niet dan komt hij nog niet. πŸ˜€

De wedstrijden:

Rudy de Mooij tegen Jos van Voorn. Ik als verslaggever kijk op het telformulier en zie dat er een bepaald patroon in deze wedstrijd zit. Een streepjespatroon wel te verstaan. Dat Jos uiteindelijk de partij won was niet aan zijn goede spel te wijten. Rudy is gestrand bij 13 van de 18 caramboles en ze deden gezellig samen 30 beurten over de partij.

Paul van Bijlevelt tegen Wim van Es. Paul had een goede start en Wim moest even op gang komen. na beurt 5 gaf Paul even wat minder gas en gaf hij Wim de kans om wat bij te trekken. Wim maakte van dit dipje van Paul geen gebruik. Paul pakte de draad precies op tijd weer op en maakte de partij in beurt 23 uit. De nastoot van Wim ging ook mis. Paul 32 caramboles en Wim 18 ( 23 beurten )

Aloys Lurvink tegen Ton Vonk. De mannen zouden aan elkaar gewaagd moeten zijn. En na een heel sterk begin van Ton kwam Aloys weer terug in de partij door eerst een serie van 8 te maken gevolgd door een serie van 18. Hierdoor stonden de mannen in beurt 7 nagenoeg gelijk. Ton trekt op dat moment de touwtjes iets strakker aan en legt veel risico in zijn spel. Verzamelen, Verzamelen, Verzamelen spookt er door zijn hoofd. Aloys stort na een paar mooie verzamelstoten van Ton volledig in elkaar. Hij raakt geen fatsoenlijke bal meer en moet de winst aan Ton laten.

Dick van Beek tegen Arthur Jacobs. Dick maakte in beurt 5 pas zijn 1e carambole. Arthur had er toen al 8. Beurtje 9 maakt Dickie er 5 en dat moet een goed gevoel geven. Toch blijft Dickie kwakkelen en Arthur heeft twee mooie reeksen. Geen grote series maar wel voldoende voor de overwinning.

Vincent Meesterburrie tegen Cees van Lierop. Ik heb niet gezien of Vincent met of zonder bril speelde. Aan het formulier te zien had hij een blinddoek op. Dat doet niets af aan de goede prestatie van Cees want die was in 12 beurten uit. Volgende keer weer beter Vincent. Ooit vind je de juiste vorm wel weer !

Carlos van Oosterom tegen Ko Smeltekop. Zonder dat ze app contact hadden gehad kwamen de heren ongeveer op het zelfde tijdstip binnen. ( lekker relevant ! ). Ze konden al snel aan de bak en leken er allebei klaar voor. Na later bleek was Ko en meer klaar voor dan Carlos. Regelmatig kleine series en de eindsprint van Ko met een serie van 10 deed Carlos de das om.

Joop van Dijk tegen Peter Bosman. Voor het gevoel van Peter Bosman zat hij al een eeuw te wachten toen Joop binnenkwam. Joop maakt zich nooit druk en moet altijd na het eten op zijn gemak een bakkie koffie drinken. Maakt zich dan klaar voor zijn potje biljarten. En hij moet van ver komen natuurlijk. Joop pakte de draad lekker op. 4 beurten 12 caramboles. Peter bleef een behoorlijk stukje achter. Beurt 5-6-7-8-9 maakt Joop helemaal niks. Dan trekt Peter een beetje bij. Joop wordt weer wakker en laat met een serie van 9 zien dat hij er weer is. Tot aan beurt 16 gaat het gelijk op. Joop pakt daarna het initiatief en tikt met rake ballen de partij naar de winst.

Co van Rijnsoever tegen Co Jacobs, Co van Rijnsoever is de biljarter met de mooiste stijl van de hele vereniging. Maar als ze bij de De Engel een streepjescode zouden scannen in plaats van de QR code dan kwam Co gemakkelijk binnen. Co Jacobs had wel de smaak te pakken. Het kon bijna niet mis deze avond. Een serie van 7 en de regelmaat waarmee hij zijn caramboles maakte brachten hem de verdiende overwinning. Co van Rijnsoever heeft nog wat werk te verzetten en moet nog maar een paar avonden meer gaan oefenen.

Peter v.d. Dolewaard tegen Baovu Vu. Na een slecht begin van Peter en de goede start van Vu was de toon gezet. Vu gaat het Peter heel moeilijk maken ! Peter komt moeilijk op gang en Vu maakt daar goed gebruik van. Met mooie caramboles loopt Vu lekker uit. Maar in beurt 14 staan ze bijna gelijk. Dat betekend voor Peter dus een forse achterstand. Het goede spel van Vu, waarbij hij ook nog een paar geweldige ballen maakte bracht Vu de Terechte overwinning. De gemiddeldes waren niet om over naar huis te schrijven. Zijn we alvast aan het voorsorteren op het volgende jaar ? πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

DE KLAPPER VAN DE AVOND. De wedstrijd waar iedereen naar uitgekeken heeft. πŸ‘¨β€πŸ‘©β€πŸ‘§β€πŸ‘¦πŸ‘¨β€πŸ‘©β€πŸ‘§β€πŸ‘¦πŸ‘¨β€πŸ‘©β€πŸ‘§β€πŸ‘¦πŸ‘¨β€πŸ‘©β€πŸ‘§β€πŸ‘¦πŸ‘¨β€πŸ‘©β€πŸ‘§β€πŸ‘¦Het publiek stond op de banken.

Co Hoonhoud tegen Rudi Jacobs. Ik weet natuurlijk niet of alles waar is wat mij ten oren is gekomen maar ik hoorde verhalen over huisbezoeken, intimidatie, badjassen, etc. etc. Hierdoor was er een gespannen sfeer ontstaan rond deze partij. Beide spelers deden of ze geheel ontspannen naar de Engel waren gekomen maar ze voelde allebei de druk op hun schouders. Vanavond is de avond van de waarheid. Wie heeft de grootste ballen en kan de ander onder druk zetten ? Wie heeft zijn zenuwen het meest in bedwang ? Wie oh wie gaat zijn rivaal de nekslag geven. Dan begint Co zelf en opent met een serie van 4. Een goed begin is het halve werk zou je zeggen. Maar Max Verstappen ( Rudi ) geeft vol gas en heeft er in beurt 6 al 22. Heeft hij de afgelopen week ook zijn motor gewisseld ? Dan zou er een gritstraf moeten volgen ( de stewards zijn inmiddels een onderzoek gestart ). De einduitslag staat dus nog niet helemaal vast. Voor Co is er geen houden aan. Tegen deze Rudi is geen kruid opgewassen. Alles loopt lekker en de regelmatige scores en de serie van 13 brengen Rudi uiteindelijk de overwinning. Hier en daar nog een steekje onder water maar de avond eindigde toch wel weer gezellig aan de statafel met een drankje. Het duurt nog wel even maar Co krijgt nog zijn revanche. Er was nog een verzoek om van deze partij geen verslag te maken…………. πŸ˜‰