Verslag Woensdag en Donderdag

Door de nieuwe coronamaatregelen is het de komende tijd passen en meten om nog op een verantwoorde en leuke wijze een potje te biljarten. De Woerdense bond ( Competitie ) heeft alles even stil gelegd voor de komende 3 weken. Wij proberen bij onze club om toch nog zo veel als mogelijk, met veel kunst en vliegwerk en op een verantwoorde manier, te blijven biljarten.

Op woensdag hebben gespeeld.

Aloys Lurvink – Dick Horst.

Een partij van 41 beurten. De heren wilde waar voor hun geld en dachten volgens mij dat het biljarten wegens Corona wel snel zal worden uitgesteld. Maken we er een lekker lange partij van. 41 beurten is wel overdreven veel heren. Uiteindelijk werd het ook nog een gelijk spel. Deze partij verdiende geen winnaar.

Wim van Es  – Co Hoonhoud.

Ook in deze partij waren er veel beurten nodig voordat iemand zich winnaar mocht noemen. 27 beurten deze partij. Met als winnaar Wim van Es. Wisselvallig potje.

Vincent Meesterburrie – Peter Bosman.

Vincent had er zin in en Peter had het zwaar. Onbegrijpelijk vond Peter het dat hij maar 9 caramboles gemaakt had in 15 beurten. Concentratie probleem of lag het aan het biljart ? Vincent won de partij en speelde goed voor zijn doen.

Carlos van Oosterom – Henk Wullink.

Laten we het eens hebben over hoe iemand kan instorten tijdens zijn partij. Carlos had er in beurt 15 al 54 van de te maken 57 punten en speelde geweldig. Wel weer van die ballen zo van, die gaat mis, oh nee, toch niet. Maar Carlos was goed op dreef. Henk had een beetje het nakijken. Maar toen kwam de man met de hamer ( een hele grote ) want Carlos had nog 11 beurten nodig om zijn partij binnen te slepen. Gelukkig hielp Henk hem een beetje bij de laatste paar caramboles. Henk was ondertussen wel dichterbij gekomen. 70 van de 76 gehaald.

Joop van Dijk – Dick Horst.

Er was iets eerder een tafel vrij. Joop even gebeld of hij eerder wilde komen en hij kwam direct. Hij klonk wel een beetje slaperig door de telefoon. Joop uit zijn ritme en Dick had iets goed te maken na zijn eerste partij tegen Aloys. Dick was nu in 23 beurten uit en Joop zat nog bij te komen en eindigde zijn partij met 33 caramboles.

Donderdag partijen: ( De Jacobs avond )

Hans Derk – Nico vd Schouw.

Hans Derks zou deze avond een beetje regelen. En kwam er toen achter hoe druk je kan zijn om alles in goede banen te lijden. Dat ging natuurlijk ten koste van zijn goede spel. Maar je moet wat over hebben voor de biljartclub. Maar klagen als je in 23 beurten uit bent ??? Nico had er maar 37. Hans had wel weer zijn oude vertrouwde keu terug. Dus was wel weer wennen.

Rudy de Mooij – Jan Jacobs.

Voor Jan Jacobs moet het helemaal wennen zijn. Zo vroeg aanwezig en dan alweer zo vroeg naar huis. Rare wereld en dan moet je ook nog een potje biljarten. Rudy de Mooij had medelijden met Jan en ging gewoon voor de winst. Maar Jan is niet weggetikt en bleef steken op 15. Is toch weer 8 punten op zo’n ongezellige avond.

Arthur Jacobs  – Co Jacobs.

Zou Arthur de overwinning durven opeisen of gunde hij ( Pa ) Co de winst. Nou we weten inmiddels hoe het zit. Arthur ging gewoon voor het maximaal aantal punten en Co kwam zelfs niet aan zijn gemiddelde. Lastig die potjes tegen familie.

Hennie Arisse – Jan Weert.

De avond schiet alweer op als Hennie en Jan elkaar gaan bestrijden. En ze waren allebei gebrand op de overwinning. Ik heb de partij niet gezien maar 18 beurten en de partij uit is voor beide spelers volgens mij best goed. Hennie ging er wel met de 12 punten vandoor.

Frank Bosch – Rudi Jacobs.

Waar was Frank mee bezig ? Was hij uitgerust ? Had hij zijn handen recht laten zetten ? Nieuwe keu gekocht ? Nieuw krijt ? Rudi was kansloos tegen Frank. Ja, als iemand de partij uittikt in 11 beurten en een gemiddelde speelt van 2.54 dan hoor je eigenlijk een poule hoger te spelen. Die uitdaging moet je dan maar aangaan Frank. Is Rudi voorlopig van je af en dat zal hij niet erg vinden na zo’n avond.

Al met al zijn alle wedstrijden weer gespeeld. Zoals al gezegd met kunst en vliegwerk en de uitstekende inzet van het wedstrijdsecretariaat. Voorlopig zullen we wel kunnen biljarten maar zal het een stuk minder gezellig zijn nu er minder mensen in de zaal mogen zijn. Maar we moeten wel blij zijn dan we met de medewerking van Pim Derks toch nog kunnen spelen. Per week moeten we kijken wat de mogelijkheden zijn binnen de huidige regels en bij De Engel.

We houden jullie op de hoogte.

Laten we niet vergeten dat een goede gezondheid voorop staat.

Gr.  Peter