Verslag woensdag 23-09-2020

Voor ons 2e team begon deze avond de competitie. Henk, Ton en Co moesten weer aan de bak tegen Padoc 4 uit Woerden. Over competitievervalsing gesproken. Rare Competitie want ze moeten ook tegen Padoc 3 – Padoc 5- Padoc 6 en Padoc 7.  Maar ze weten na verloop van tijd wel hoe ze erheen moeten rijden. Ze hebben de eerste wedstrijd van het seizoen wel gewonnen met 3-4 . gefeliciteerd mannen.

De verrichtingen van de competitieteams zijn te volgen via: Ledeninfo>Competities extern.

In de Engel ging de interne competitie ook gewoon door ondanks de aangescherpte coronamaatregelen. Biljarten tot 00.30 uur en daarna opruimen, drankje opdrinken en om 01.00 uur moet de biljartruimte leeg zijn. Geen uitloop meer mogelijk. Dus strak plannen, korter inspelen en niet teveel pauzes. Corona houdt ons bezig. Laten we hopen dat het aantal besmettingen snel weer afneemt.

Wedstrijden !!!!

Co Hoonhoud – Paul van Bijlevelt.

We begonnen mooi op tijd. De biljart stonden op tijd klaar en Co en Paul waren er ook klaar voor. Co vond Paul de te koppen man. Hij ging er dus alles aan doen om de 12 punten te pakken en zijn moyenne een beetje op te krikken. Dat is gelukt. Co maakte zijn te behalen caramboles , 37, in 12 beurten en Paul had het nakijken. Nou was Paul ook wel een beetje van slag omdat hij geen bonnetje mocht maken en dus geen biertje kon bestellen. Nieuwe serveerster – nieuwe regels.

Peter v.d Dolewaard – Nico v.d. Schouw.

Laten we het maar kort houden. 12 punten voor Peter en Nico bleef steken op 47 van de 51 te behalen caramboles. Ze hadden daar 33 beurten voor nodig dus ze hebben de voortgang van de partijen aardig opgehouden. Slechte beurt voor de Voorzitter.

Hennie Arisse – Rudy de Mooij.

Rudy en Hennie aan de bak. Hennie moet er 12 meer maken dan Rudy om de partij binnen te slepen. Maar als ik zo op de puntenlijst kijk dan was het een niet al te beste partij van Hennie. Rudy krijgt de 12 punten met een gemiddelde van 1.0. Hennie ver onder de maat met 0.833.

Peter Bosman – Leo Zomer.

Klaar voor de partij ? Waar is Leo ? Peter was al geruime tijd aan het inspelen en Leo stond buiten op zijn gemak een peukie te roken. Politieagent Peter moest Leo echt naar binnen trekken om de partij te kunnen beginnen. Gelukkig koos Leo ervoor om niet in te spelen en gelijk te beginnen. Toppertje die Leo. Uiteindelijk was Peter Bosman in 15 beurten uit ( 40 caramboles ). Toppertje Leo had in deze 15 beurten 3 caramboles. Hmmmmmmmmmmm.

John Odijk – Joop Jacobs.

John en Joop aan de beurt. En het werd een partij met regelmaat. Regelmatig kleine series en regelmatig poedels. Joop won de partij en is niet echt in de problemen geweest.

Wim van Es – Co Jacobs.

Wim begon sterk. En stond te biljarten als een prof. Hij had in beurt 10 al 20 caramboles gemaakt. Co had er toen 14. Maar helaas stokte zijn goede spel na beurt 20 en waren er 4 poedels op rij. Dat was het moment waarop Co zou moeten toeslaan maar ook dat gebeurde niet. Uiteindelijk pakte Wim de draad weer op en was in 20 beurten uit. Co had er toen 17 dus zijn streefgetal van 1.0 niet gehaald.

Frank Bosch – Dick van Beek.

Dick van Beek speelt voorlopig zijn laatste wedstrijd. Hij wordt aan staar geopereerd en mag daardoor een tijdje niet spelen. Staar is natuurlijk lastig met biljarten dus voor Dick te hopen dat hij straks weer de sterren van de hemel kan spelen. Zou Frank daar rekening mee houden ? Mededogen wellicht ? Dick hoopte daar wel op natuurlijk maar Frank was bikkelhard. Geen genade en hij tikte de partij uit in 21 beurten. Dickie…… succes met je operatie en tot snel.

Gerard Derks – Jos van Voorn ( invaller: Rudy de Mooij )

Jos was een beetje verkouden en wilde, geheel terecht, geen risico nemen voor zichzelf en voor de andere biljarters. Rudy de Mooij heeft deze wedstrijd ingevuld en speelde daardoor twee keer. Gerard heeft de smaak te pakken en maakt zelf een serie van 6. Rudy zijn lijst staat vol met poedels. Het eindresultaat is dan ook overduidelijk. Gerard pakt met een gemiddelde van 1.0 de 12 punten.

Gerard Derks – Vincent Meesterburrie.

Gerard op voor zijn tweede partijtje vanavond. Deze keer tegen Vincent. Kan Gerard zijn goede vorm vasthouden ? Vincent was er wel een beetje bang voor en begon rillend aan deze pot. Uiteindelijk werd het een partij met heel veel streepjes op het formulier. Gerard was wel in 34 beurten uit en de 12 punten waren dus voor hem. De eindsprint van Vincent kwam te laat.

Ko Smeltekop – Vu Baovu.

De avond schiet lekker op en het ziet ernaar uit dat we alle partijen binnen de nieuwe coronatijd 00.30 uur uit kunnen spelen. En Ko ging daar nog even extra aan meewerken. Hij maakte zijn 55 caramboles in 13 beurten uit en speelde een geweldige partij. Vu had het nakijken en kon het tempo waarin Ko speelde niet bijbenen. Terechte overwinning van Ko.

Hans Derks – Carlos van Oosterom.

Carlos begon met twee poedels en Hans die start voortvarend. 1e beurt 5 – 2e beurt 42 – 3e beurt 8 – 4e beurt 7. Carlos zat lekker op zijn stoel en als je  dan een keertje aan de beurt komt dat heb je dus totaal geen ritme. Carlos zijn hoogste serie was 4 en dat was niet goed genoeg om Hans weerstand te bieden. Hans miste nog een paar slordige ballen anders was zijn gemiddelde nog een stuk beter geweest. Had zeker 3 beurten minder kunnen zijn. Maar 8.17 is wel oke natuurlijk. En weer 12 punten erbij.

Arthur Jacobs – Rudi Jacobs.

De gebroeders tegen elkaar. Rudy in zijn nette kleren ( het moet niet gekker worden ). Was dit een zijn nieuwe tactiek. De tegenstander verrassen met een nieuwe outfit ? Pa aan het scorebord want die wilde niet aan tafel tellen. Dan zouden er drie Jacobsen rond de tafel dartelen en dat zou teveel van het goede geweest zijn. Weet niet of het aan de outfit van Rudy lag maar hij speelde een solide partij en hij maakte de wedstrijd in 28 beurten uit. Arthur kwam niet verder dan 22 caramboles en speelde dus een stukje onder zijn niveau.

Het gaat best goed maar we moeten soms nog wel even wennen aan de nieuwe regels. Laten we hopen dat de oplopende besmettingen ons biljartcompetitie niet teveel in de war gaat schoppen of dat er weer een totaalverbod komt. Het zou erg jammer zijn. Zelf kunnen we daar veel aan doen. De regels die we met elkaar afgesproken hebben naleven en elkaar aanspreken als je het gevoel hebt dat er iets niet goed gaat. Gisteravond heb ik dat gedaan en daar had iedereen begrip voor maar ik wil niet iedere keer de politieagent zijn dus bij deze het verzoek om het samen op te pakken.

Dus: Nog een keer de regels.

Handen ontsmetten bij binnenkomst.

Ten alle tijden de 1.5 meter afstand houden en zitten dus niet staan.

Ben je aan het spelen dan gebruik dan alleen je eigen krijtje en ga je zitten als je niet aan de beurt bent.

Scheidsrechter houden zoveel als mogelijk afstand van de spelers. Alleen als het niet anders kan geldt de 1.5 meter regel niet.

Volgende week weer een compleet programma. En hopen dat we weer binnen de gestelde tijd klaar zijn met alle partijen. Het bestuur heeft het besluit genomen om vanaf volgende week het aantal partijen per avond terug te brengen naar 10 ( ipv 12 ) Zo voorkomen we dat er partijen niet uitgespeeld kunnen worden.

Neem je verantwoordelijkheid en STAY SAFE.

Als er nog aanpassingen komen in de regelgeving dan wordt iedereen daarover per mail geïnformeerd.