Verslag woensdag 16-09-2020

De biljarten begon een half uurtje later dan we gewend zijn. Het was deze keer netjes gemeld en iedereen is door Ton op de hoogte gebracht via de mail. Maar 10 wedstrijden deze avond dus dat kwam goed uit.

Wedstrijden:

Nico vd Schouw tegen Ko Smeltekop.

Weer een wedstrijd tussen twee competitiemaatjes. En Nico kon gelukkig wel aanwezig zijn. Het was een rare partij. Nico maakte steeds wel aardige series maar daarnaast ook erg veel poedels. Ko speelde constanter en dat bracht hem uiteindelijk de overwinning.

Wim van Es tegen Joop Jacobs.

Wim van Es had alle 4 zijn partijen tot nu toe gewonnen. Hij is dus sterk begonnen aan deze competitie. Hij is dus de te kloppen man. Joop, de biljarter met ervaring, zou dit klusje wel eens kunnen klaren. En Joop heeft de hele partij gedomineerd en is geen moment in de problemen geweest. Wim kwam tot 25 caramboles van de 29 die hij moet maken. Is toch weer 8 punten.

Peter Bosman tegen Jos van Voorn.

Jos had er weer zin in en Peter moet er inmiddels al 40 maken. Jos begon dramatisch en Peter tikte vooral in het begin lekker de balletje de tafel rond. Daarna was de gang er een beetje uit. Jos bleef prutsen en bakte er weinig van en Peter pakte de draad weer op en was in 26 beurten uit.

Jan Weert tegen Gerard Derks.

Gerard hoefde deze keer voor de verandering maar 1 partij te spelen. Rustig avondje voor hem. Hij had wel even de support nodig van Truus ( Had hij haar gebeld ? ) Dat zij even binnen kwam lopen kan geen toeval zijn. Jan moet er 21 maken en Gerard was gezakt naar 18. ( verder kan je niet zakken ). Dus de mannen konden aan de bak. Het werd een partijtje met heel veel poedels. Gerard pakte deze keer wel de overwinning en nam de punten mee naar huis. Hij hoeft gelukkig niet zo ver te lopen.

Peter vd Dolewaard tegen Carlos van Oosterom.

Voor de wedstrijd nog gebroederlijk naast elkaar gezeten. Bakkie koffie, drankje, biertje. Maar schijn bedriegt. Ze zouden allebei voor de overwinning gaan, zoals het hoort. Carlos begon als een speer. 1e beurt 4 / 2e beurt 17. Peter kon aan de bak. Aanhaken en hopen dat Carlos wat steekjes zou laten vallen. Lopende de partij, ongeveer vanaf beurt 14 was het over met Carlos. In de laatste 15 beurten maakte hij er nog maar 11. Dat was te weinig en gaf Peter de kans om de overwinning te pakken.

Dick van Beek tegen John Odijk. Wedstrijd uitgeteld naar 28-10-2020

Arthur Jacobs tegen Frank Bosch.

Een latertje. Volgens mij begon deze wedstrijd ergens rond 00.10 dus konden we kijken wie de meeste energie over had. Arthur of Frank ? Frank bleek een avondmens en speelde een redelijk partij. Deze keer was hij het niet na 3 beurten zat !  Arthur was het slachtoffer en moest deze keer de 12 punten aan Frank laten.

Henk Wullink tegen Ton Vonk.

Henk en Ton stonden op scherp. Henk zijn gemiddelde moet nu eigenlijk een keertje omhoog en Ton moet proberen zijn goede gemiddelde te handhaven. En het ging de gehele partij gelijk op. Maar dat was voor Henk niet goed genoeg want die moet er 20 meer maken. Met een klein eind sprintje van 6 caramboles pakte Ton de overwinning en kon Henk opnieuw zijn gemiddelde niet optrekken.

Co Hoonhoud tegen Rudi Jacobs.

Deze wedstrijd hebben we lang naar uitgekeken. Hebben de heren nog een weddenschap afgesloten waardoor dit weer een extra beladen partij gaat worden ? Ik kan het antwoord wel raden. De heren kwamen laat binnen. Zaten nog even gezellig aan de bar te kletsen. En toen ze aan de bak moesten was het inmiddels ook al rond kwart over 12. Wie was er het meest uitgerust ? En dat er spanning op deze wedstrijd stond was wel te zien aan de uitslag. Co moest met een slecht gemiddelde van 1.035 de overwinning aan Rudi laten die een gemiddelde van 1.286 speelde.

Paul van Bijlevelt tegen Co Jacobs.

Paul had er zin in. In beurt 6 had hij er al 20. Dat gaat snel dan hoeft hij er nog maar 12 voor de overwinning. Zou Co nog een kansje krijgen ? Paul had daar zo zijn eigen gedacht over en pakte de volle 12 punten met een gemiddelde van 1.777 . Co was ook tevreden. Zolang hij maar niet onder de 1 gemiddeld speelt vind hij het wel oke.

Hans Derks tegen Aloys Lurvink

Aloys heeft het de laatste weken moeilijk aan de biljarttafel.  Tegen Hans, die altijd wel een paar mooie balletjes weggeeft, zou hij het toch beter moeten doen. Hans was zeer aardig voor Aloys in het begin. Hij begon met 4 poedels. Hij raakte de ballen even niet. Ligt het aan de nieuwe ballen ? Heel langzaam begon Hans in de wedstrijd te komen. Aloys miste een op het oog heel gemakkelijke bal ( SLORDIG ) en Hans maakte daar gebruik van door een serie van 43 te maken. Hij had ze goed bij elkaar en het leek er even op dat hij de partij uit ging maken. Toch lukte dat niet . Aansluitend maakte Aloys een serie van 11 en dat deed Hans de das om. Aloys had eindelijk weer eens een goede partij.

Rudy de Mooij tegen Gerard Derks. Wedstrijd uitgesteld naar 18-11-2020

Toch weer een lekkere biljartavond en zolang we ons aan de Corona regels houden hoeven we ons geen zorgen te maken. Toch neemt het aantal besmettingen overal weer toe dus laten we scherp blijven op de regels en elkaar corrigeren als iemand de regels even vergeet. Het is heel erg belangrijk om elkaar gezond te houden.

Afstand houden 1.5 meter – Handen wassen en ontsmetten – Zitten ( dus niet staan ! ) Geen handen schudden – Je eigen krijtje gebruiken – En je frikandel niet vanuit je mond weer in de mayonesse duwen ?.

Stay Safe. Groeten van Peter.