Verslag woensdag 09-09-2020

De eerst wedstrijd Rudy de Mooij tegen Leo Zomer kon niet doorgaan omdat Rudy verhinderd was.  Rudy had natuurlijk de uitslagen en resultaten van Leo gezien en wilde daarom de wedstrijd tegen Leo waarschijnlijk liever spelen als Leo een keer in dipje zit. Leo is namelijk in vorm dit jaar.

Dick Horst tegen Henk Wullink.

De biljarts stonden goed waterpas dus daar kon het deze keer niet aan liggen. Toch begonnen de heren slecht aan deze partij. Nou was de muziek die gedraaid werd ook niet het genre waar de heren van hielden dus daar moest een oplossing voor verzonnen worden. Andere muziek opgezet. En na verloop van tijd heeft dat wel een beetje geholpen maar het bleef lange tijd worstelen. Dick won uiteindelijk de partij.

Nico vd Schouw tegen Carlos Oosterom.

Deze wedstrijd ging niet door. Gelukkig ging Ton Vonk zijn vakantie niet door en kon hij de wedstrijd tegen Carlos invullen.  Maar was Ton er ook klaar voor ??? Het is toch schakelen als je plotseling toch moet spelen. Carlos maakte daar misbruik ? van en won de partij van Ton. Maar de moyennes van de heren waren TOP in orde. Er werden mooie caramboles gemaakt.

Dick Horst tegen Peter vd Dolewaard.

Dick was nog warm door zijn eerste partij tegen Henk. En hij had de eerste 12 punten alweer binnen. Peter mocht beginnen en verzamelde de ballen gelijk goed. Alleen was de afstoot niet raak. Dick profiteerde daar gelijk van. Na 9 beurten 20 caramboles. Dan is Dick al op de helft. Peter kan niet meer doen dan blijven biljarten en hopen op een dipje van Dick. En die kwam er ook. Uiteindelijk trok Peter de partij naar zich toe en dat was Dick zijn eerste verliespartij dit seizoen.

Ko Smeltekop tegen Aloys Lurvink.

Aloys moest even gebeld worden. Had op het verkeerde lijstje gekeken en dacht dat hij niet zo vroeg hoefde te spelen. Er staat ook zoveel informatie op de website dat ik mij dat wel kan voorstellen. Maar toch nog maar een avondje extra studeren op de speellijsten Aloys !  SPEELLIJSTEN DEZE WEEK ZIJN HET BELANGRIJKST. De wedstrijd zelf was van Aloys zijn kant ook niet erg best. Ko won de partij gemakkelijk met een goed gemiddelde.

Dick van Beek tegen Joop Jacobs.

Bij Dick van Beek liep het in het begin helemaal niet. Alles liep net mis en Joop profiteerde daar redelijk van. Dick onze grappenmaker bleef toch volhouden en wist de wedstrijd te kantelen. Joop zakte wat in en liet enkele gemakkelijke ballen liggen. Nu profiteerde Dick en Tikte de partij in 23 beurten uit. Nog even een CORONA OPMERKING. Het is niet toegestaan dat je samen 1 krijtje gebruikt. Laten we dat de volgende keer even in de gaten houden.

Hennie Arisse tegen de Gerard Derks.

Gerard was na 3 partijen herzien en moet nu nog maar 18 caramboles maken. Hij dacht bij zichzelf….. als ik vanavond nou eens heel slecht speel dan moet ik er over een paar weken nog minder maken. Lekker drukken heet dat in de vaktermen. Maar zo werkt het NIET Gerard. Je moet er minimaal 18 dus je kan de draad gewoon weer oppakken. Hennie, Gerard zijn tegenstander wil wel graag omhoog en speelde met een gemiddelde van 1.87 een goede partij.

Vu Baovu tegen Joop van Dijk.

Ja, Joop had lang op de kruk gezeten en was wel aan een potje biljarten toe. Joop was er klaar voor. Vu, de rust zelve had het na een paar oefenstootjes ook wel gezien. Joop 41 en Vu 49 ( wat weinig ). Joop haalde zijn 41 caramboles in 23 beurten en VU die er ook 41 had moest de overwinning aan Joop laten.

Co Hoonhoud tegen Frank Bosch.

Gedreven, Carambole wel/niet, winst/verlies, alles zat er in deze wedstrijd. Door de Corona regels komt het wel eens voor de  scheidsrechter iets te ver weg staat en dat het dan lastiger wordt om een goede beslissing te nemen. Daarom is een goede positie innemen voor de scheidstrechter wel heel erg belangrijk. Frank was na 3 beurten al helemaal van slag en hij kon dit ook mentaal niet meer herstellen. Co ging er met de 12 punten vandoor met een redelijk goed gemiddelde van 1.85.

Co van Rijnsoever tegen Wim van Es.

Co van Rijnsoever, ontspannen zoals hij normaal gesproken is, zag er toch wel een beetje vermoeid uit. Zou hij aan vakantie toe zijn ? ✈?⛱ De wedstrijd tegen Wim van Es was niet de beste wedstrijd die Co ooit gespeeld heeft. Veel verkeerde keuzes en slecht geraakte ballen. Wim had daar geen boodschap aan en speelde gewoon lekker zijn potje. Co kon niet voldoende weerstand bieden om er een spannende partij van te maken.

Jan Jacobs tegen Gerard Derks.

Aan Gerard de taak om zijn blamage van de eerste partij deze avond te herstellen. In zijn eerste partij speelde hij een gemiddelde van 0.50 en dat was niet zo best. In deze partij zou hij dat dus goed moeten maken. Of had hij nog steeds niet door dat drukken niet helpt ? Jan maakte de partij in 28 beurten ( wel veel hoor ) uit. Gerard had er toen, en ik durf het bijna niet op te schijven, maar 7. Dat is een gemiddelde van 0.25 Maar nu Gerard snapt dat hij er toch nooit minder mag maken dan 18 caramboles zal het kwartje wel gevallen zijn. Het gemiddelde moet weer omhoog.

Paul van Bijlevelt tegen Arthur Jacobs.

Paul en Arthur hadden ook een lekkere late partij en kwamen allebei uitgerust en ontspannen de zaal binnen gelopen. Doet je toch wel goed als je een paar uurtje rustig thuis hebt gezeten met de beentjes omhoog. Goede voorbereiding heren. De partij viel niet tegen met redelijke gemiddeldes en fantastische caramboles trok Paul aan het langste eind.

De Competitie loopt lekker en we hebben al vele mooie partijen gezien. Dat we nog steeds mogen biljarten moeten we koesteren en daarom moeten we ons goed aan de regels houden die we met elkaar hebben afgesproken. Tot nu toe gaat dat naar behoren maar we mogen niet verslappen omdat het grootste deel van onze biljartgroep qua leeftijd in de risicogroep zit.

De wedstrijdleiding kan weer terugkijken op een geslaagde avond en de standen zijn alweer bijgewerkt. Ton bedankt maar weer !!

Houd elkaar scherp zo blijven we gezond. Groeten van Peter.