Verslag woensdag 2-9-2020

Weer een avondvullend programma. 12 partijen moesten er gespeeld worden. Dat betekend tevens dat er weer veel biljarters in de zaal zijn en dat er dus extra gelet moet worden op de Corona maatregelen. Dit is aardig gelukt. We moeten nog steeds wel goed letten op de 1.5 meter want met leden die een minder goed gehoor hebben is dat soms lastig. Als je elkaar niet verstaat kruip je al snel dichter bij elkaar. Blijf er op letten AUB.

Leo Zomer speelt tegenwoordig liever vroeg. Langzaam aan wordt duidelijk waarom. Hij had geen enkel mededogen met zijn tegenstander Jan Jacobs, die altijd gewend is om laat te spelen. Leo besliste de partij in 14 beurten en 18 caramboles. Jan had er toen pas 4. Jan heeft het verzoek ingediend om alleen maar laat te mogen spelen.

Nico van de Schouw tegen Henk Wullink. Klagen dat het biljart afloopt wat eigenlijk helemaal niet kan. Toch de wedstrijd gewoon begonnen maar er was toch iets vreemds aan de hand. Peter erbij gehaald, want die moet natuurlijk het probleem oplossen. Met de steeksleutel in zijn hand en zittend op zijn knieën komt Peter erachter dat het biljart aan 1 kant nog omhoog staat. Hij liep dus heel erg af. De heren mochten de partij opnieuw beginnen. Uiteindelijk heeft Henk gewonnen.

Hennie Arisse tegen Jos van Voorn. Hier kunnen we kort over zijn. Hennie speelde niet zijn beste partij en Jos heeft eindelijk de smaakt te pakken met zijn nieuwe keu. Verdiende overwinning voor Jos.

Dick van Beek tegen Wim van Es. Op papier een spannende pot maar Dick van Beek had zijn avond niet en Wim pakte door en pakte de 12 punten. Dick had heel veel poedels. 15 stuks in 22 beurten. Zo kan je nooit winnen natuurlijk. Was het allemaal PECH ?

Dan de bijna buurmannen tegen elkaar. Gerrit van Dijk tegen Gerard Derks. Deze titanenstrijd wil je niet verliezen dus de heren staan op scherp. Ze hielden elkaar de hele wedstrijd in evenwicht maar toen Gerrit het presteerde om 10 beurten op 11 caramboles te blijven staan sloeg Gerard keihard toe. Het moyenne kan nog wat omhoog maar er werden mooie ballen gemaakt.

Ko Smeltekop tegen Carlos van Oosterom. Ko, 55 caramboles en Carlos 57 caramboles. Lekker potje kan het worden dus. Ko moet er eigenlijk maar 50 maar had in overleg met wedstrijdzaken besloten om zijn aantal van vorig jaar ( 55 ) te blijven spelen. Maar Carlos was ook gezakt en is ook op zijn oude moyenne gebleven. Geen excuus dus Ko !!!!  Deze niet al te beste partij is gewonnen door Carlos. Hoewel Ko, dat hoorde ik hem steeds zeggen, Carlos mooie punten vond maken. En hoorde ik daar iemand roepen……… houd een keer je kop ????

Gerard Derks op voor zijn 2e partij. Deze keer tegen Peter Bosman. Gerard was nog warm van zijn potje tegen Gerrit en Peter Bosman was koud door het lange wachten. Dat was goed te zien. Peter kon Gerard aardig bijbenen maar het zou eigenlijk andersom moeten zijn. Gerard is geen moment in de problemen geweest en pakte voor de 2e keer deze avond de volle 12 punten.

Peter tegen Aloys. Teamgenoten tegen elkaar. En de laatste jaren niet goed afgelopen voor Peter. Maar Aloys maakte teveel slordige fouten en daardoor kon Peter hem voorblijven en de volle winst pakken.  Nog iets meer oefenen Aloys !

Dan hadden we nog de partij Vincent  tegen Jan Weert. Vincent 22 en Jan 21. En dat zijn niet hun leeftijden. Kan weer een spannende partij worden. Ook weer veel poedels in deze pot met als eindresultaat dat Jan Weert 21 caramboles haalt in 25 beurten. En Vincent kwam er maar 1 te kort. Wel goed voor de wedstrijdspanning.

Paul tegen Frank moesten ook nog even spelen. Paul geconcentreerd en Frank weer fanatiek. Een partij die normaal gesproken alle kanten op kan. Maar deze keer was Paul te sterk voor Frank. En met een gemiddelde van 1.777 was hij Frank deze keer de baas.

Arthur tegen vakantieganger Co van Rijnsoever ? . Co was zich voor de wedstrijd al in de underdog positie aan het manoeuvreren.  Hij had al zolang niet gespeeld. 7 weken maar liefst. Maar hij kwam daardoor wel geheel uitgerust aan de tafel. Ze gingen aardig gelijk op maar omdat Co een keer een serie van 5 en van 4 had , het moet niet gekker worden, trok hij de partij naar zich toe. 7 weken vakantie en dan de volle winst pakken is heel erg knap gedaan. Op naar de volgende vakantie!

Dan nog de partij Joop van Dijk tegen Hans Derks. Joop won de trekstoot en ging zelf beginnen. Joop moet er 41 maken en Hans 139. Klein verschil maar toch ? Joop kwam goed uit de startblokken en begon met een serie van 11. Is toch al 25 % van zijn te maken caramboles. Hans begon met twee poedels en het duurde best wel lang voordat Hans op dreef was. Na beurt 8 kantelde de wedstrijd. De series van Hans waren niet bovenmatig maar 31 – 18- 18 – 12- 16 -5 maakte wel dat Hans de partij toch nog naar zich toe trok. En voor Joop een wijze les dat je bij een partij tegen Hans niet kan en mag verslappen.

De speelavond weer compleet afgewerkt en ordentelijk verlopen. Blijf scherp op de CORANA regels en houd elkaar scherp. Dit kunnen we niet vaak genoeg benadrukken.

Op naar volgende week.

Groeten van Peter.