Clubkampioen 2019-2020

Op 5 augustus hebben we de clubkampioenschappen gespeeld.

Eerst om 19.30 de herdenking voor de ons ontvallen leden Joop Kints en Wim Jacobs waarbij het fijn was dat er ook enkele familieleden aanwezig waren.

Daarna de loting tussen de spelers: Vincent, Rudy, Paul, Rudi, Hans, Ton, Gerrit en Ko.

Ton had alles voorbereid en de lootjes in een enveloppe gedaan. We konden niet controleren of de briefjes gemanipuleerd waren maar gaan maar uit van de eerlijkheid van Ton. Hans Derks speelde zijn eerst clubkampioenschap in zijn thuislocatie. En de spanning was van zijn gezicht af te lezen. Zijn moyenne was ook nog eens een keer naar boven bijgesteld dus het zou extra zwaar worden.

De loting:  Vincent tegen Rudy – Paul tegen Rudi – Hans tegen Ton en Gerrit tegen Ko.

Rudy de Mooij won zijn partij van Vincent met een minimaal verschil. Rudy dus een ronde verder. Paul won zijn partij van Rudi eigenlijk met groot gemak en stelde zich met deze vorm kandidaat voor het kampioenschap. Hans kon het niet beter treffen ? en mocht beginnen tegen Ton. En het werd een spannende pot, Ton trok aan het langste eind maar Hans kwam er maar 6 te kort. Met zijn oude moyenne had hij Ton wel verslagen. Gerrit van Dijk die op het laatst pas doorkreeg dat hij toch de finaleavond moest spelen door het uitvallen Van Wim van Es. Gerrit was er nog niet klaar voor en verloor van Ko.

Loting halve finale:  Ko tegen Ton en Paul tegen Rudy.

Ton Vonk had zich lekker warm gespeeld en was klaar om Ko te verslaan. Ton 56 te maken en Ko 55. Zou een spannende pot moeten worden. Maar Ton won vrij overtuigend en speelde zichzelf zo in de finale. Alweer !!!!!!

Paul tegen Rudy was ook een leuke partij en Rudy kwam er maar 4 te kort om zijn eerst finaleplaats ooit te bereiken. Paul dus door naar de finale waar hij het op mocht nemen tegen Ton.

De troostfinale ging tussen Ko en Rudy. Waarbij al snel duidelijk was dat Rudy en helemaal klaar mee was. Drie partijen op 1 avond was iets teveel gevraagd. Ko versloeg Rudy ruim en stelde daarmee zijn 3e plaats zeker. Gefeliciteerd.

Dan nog de finale tussen Ton Vonk en Paul van Bijlevelt. De spanning was te snijden en het werd een spannende partij. De heren hadden allebei de mogelijkheid om de overwinning binnen te slepen maar op het eind werden de meest makkelijke ballen toch ineens als moeilijk ervaren. Het publiek, helaas waren en al velen naar huis gegaan, stond op de banken. Wie zou het worden ? Wie gaat er met de eer strijken ? Wie mag de beker in ontvangst nemen ? Wie gaat er voor de eeuwige roem ?

Bam….. Ton maakt de laatste carambole en omdat er geen na beurt is gaat hij er met een beker vandoor. Ton alweer clubkampioen. Voor de 2e keer in zijn biljart carrière.

Van Harte gefeliciteerd Ton.?

En Paul natuurlijk gefeliciteerd met zijn 2e plaats. ?

Het was een leuke en gezellige avond die eigenlijk tot op het eind meer aandacht voor de finale had verdiend. De finale verdiende naar mijn mening meer support dan nu het geval was. Uiteindelijk moet dit de leukste clubavond van het seizoen worden.