Verslag Woensdag 29-07-2020

Zo !  De competitie 2019-2020 zit erop. Alle wedstrijden zijn gespeeld en de uitslagen zijn weer bijgewerkt door onze vakantieganger Ton Vonk. Er wordt nu druk vergaderd om de definitieve lijst van finalisten samen te stellen. De lijst wordt na het weekeinde gepubliceerd.

Er stonden nog maar 4 wedstrijden op het programma dus wat dat betreft is alles, ondanks de vervelende Corona maatregelen, redelijk goed verlopen. Ook het tijdig publiceren van de speelschema’s heeft daar natuurlijk een bijdragen aan geleverd. Ton wil straks 10 weken vooruit plannen dus houd dat goed in de gaten. Dan kunnen we het aantal last minute aanpassingen zo laag mogelijk houden. De meeste biljarters hebben hun vakantie plannen al aan Ton doorgegeven om rekening mee te houden bij het inplannen van de eerste 10 weken. Als je dat nog niet heb doorgeven en toch nog voor 15 november verhinderingen hebt, dan graag z.s.m doorgeven aan Ton (via knop Contact op de site www.biljartvereniginghouten.nl).

De wedstrijd Frank Bosch tegen Paul van Bijlevelt was een mooie pot met strakke caramboles. Van Frank dan ? want Paul bakte er heel erg weinig van. Maar voor Paul was de druk er natuurlijk vanaf.

Henk Wullink tegen Gerrit van Dijk. Het zag er lange tijd naar uit dat Henk ook nu weer de 12 punten zou gaan pakken. Maar die taaie, ervaren en geslepen Gerrit gaf zich niet zomaar gewonnen. Hij pakte met een eindsprintje toch nog de overwinning.

Co Jacobs tegen John Odijk was een spannende pot die zonder verdere uitzonderlijke gebeurtenissen is gespeeld. Op een gegeven moment moesten ze er beiden nog 4. Co zette zijn beste beentje voor en toen had John alsnog het nakijken.

Ko Smeltekop en Carlos van Oosterom speelden ook allebei hun laatste partij. En het was een worstelpartij waar 35 beurten voor nodig waren om de benodigde caramboles te behalen. Deze partij verdiende geen winnaar en daar waren de heren het ook over eens. De partij eindigde dan ook in een gelijkspel.

Rudy de Mooij had het in zijn hoofd gehaald om een vrije partij tegen Hans Derks in te schrijven. Hans kwam eerst nog even partij 5 opeisen omdat hij nog een verjaardag had en daarna was hij echter een hele tijd in het restaurant te vinden om wat bij te kletsen met bekenden. Rudy zat zich op te vreten en was er helemaal klaar voor. Komt maar op Derks!! Ikzelf had even een kleine vergadering en toen ik daarvan terugkwam stond Hans al verbouwereerd bij de bar: Hans was geslacht door Rudy !! Rudy speelde een gemiddelde van 4.5 en daar was zelfs Hans niet tegen opgewassen. Rudy heeft dus de kans van zijn leven gepakt en Hans zal dit nog jarenlang moeten horen.

Verder geen bijzonderheden behalve dan dat we volgende week woensdag 5 augustus om 19.30 de herdenkingsbijeenkomst hebben voor Joop Kints en Wim Jacobs.

We zijn in totaal met 35 personen dus we zullen heel erg ons best moeten doen om de 1,5 meter afstand te bewaren. Ik ga nog even in overleg hoe we dat het best in kunnen vullen.

Programma:

We starten om 19.30 uur met een woordje van de voorzitter. Houden 1 minuut stilte en zingen daarna ons eigen Schrobbeler lied en proosten aan het eind op Joop en Wim.

Tot volgende week woensdag. Stay save.

Groeten van Peter ?1.5 meter ?1.5 meter?