Wedstrijdverslagen van 6-10-2021

Niet al teveel regen deze week dus de meeste biljarters zijn droog overgekomen. We een paar kleine druppeltjes maar die mochten de pret niet drukken.

Ad Bitter tegen Cees van Lierop. Toen ik aankwam stond Ad nog lekker relaxt een peukje te roken bij de ingang. Cees was zichzelf toen al volop aan het voorbereiden op de wedstrijd. Ad en Cees moeten allebei aan de bak want de resultaten van de laatste weken waren niet al te best. Alhoewel ? Cees was vorige week al dicht bij een overwinning. Het werd geen felle strijd omdat Ad niet in zijn beste doen was en Cees, met ook wel teveel poedels, rustig de balletjes liet rollen op weg naar de overwinning.

Carlos van Oosterom tegen Ton Vonk. De wedstrijd op tafel 2 waar iedereen een zware strijd verwacht. Maar Carlos had echt zijn dag niet. Teveel peren geplukt ? Ton had, gezien zijn spel, een lekkere rustige dag gehad πŸ˜‚en speelde best wel goed. In beurt 12 maakte Carlos nog wel een serie van 12 caramboles maar dat mocht allemaal niet meer baten. Ton maakte de partij uit in 23 beurten en dus de overwinning.

Gerard Derks tegen Jos van Voorn. Jos was helemaal zenuwachtig want hij moest vandaag tegen de koploper en dat geeft toch wel enige spanning en Gerard wilde natuurlijk zijn koppositie veilig stellen. De stress bij de heren kwam het spel niet ten goede. Jos had 21 beurten nodig om zijn 18 caramboles te maken en Gerard kwam niet verder dan 12 gemaakte caramboles. 😒

Dick van Beek tegen Frank Bosch. De streepjes ( poedels ) vulde langzaam het telformulier. Vooral bij Dick was het spel niet om aan te zien. Beide spelers waren soms te gehaast en slordig En de snelheid waarmee ze spelen komt het spel niet altijd ten goede. De eindsprint van Frank maakt dat hij in 25 beurten de partij naar zich toetrekt. Dick had niet zijn dag en kwam niet verder dan 17 caramboles.

Wim van Es tegen Co Hoonhoud. Toen de wedstrijd afgelopen was en Co lekker aan een biertje zat vroeg Co of ik zijn verslag deze keer niet kon vergeten. Ik snap het wel een beetje. Co speelt de laatste weken steeds tegen tegenstanders die allemaal in vorm zijn. Wim ging goed van start. In beurt 3 een serie van 10. Co was begonnen met een serie van 4 en dan denk je direct dat je lekker in de wedstrijd zit. Maar waar Co na beurt 13 volledig in elkaar stortte kwam Wim weer op stoom. Geen poedels meer voor Wim en daarmee gaat ook de overwinning naar hem.

Dick Horst tegen Hans Derks. Dick moet er 41 maken. Hans moet er 139. 😏 Een groot verschil dus en Hans mag geen steekjes laten vallen. Maar ja……….. Tot aan beurt 11 zag het ernaar uit, mede door een mooie beurt van 33, dat Hans bij kon blijven. Maar de 16 caramboles in de laatste twee beurten die Dick produceerde deden Hans de das om. Het verschil blijkt te groot en bij Dick liep alles lekker waardoor hij in 13 beurten uit was. Om dan te kunnen winnen had Hans een gemiddelde van11 moeten spelen maar dat zit er op dit moment niet in. Iets meer trainen misschien ??

John Fontaine tegen Jan Jacobs. Jan was deze week droog overgekomen. Hij had wel een paar druppeltjes gehad onderweg maar dat mocht geen naam hebben. Dus Jan kon lekker droog aan de wedstrijd tegen John beginnen en dat scheelde wel een beetje. Heerlijk warm en dan maken we er maar een lekkere lange partij van. De contributie is betaald dus waarom niet ! Gelukkig spelen we op dit moment maar 10 partijen op een avond want anders was het een latertje geworden. In 27 beurten waren de heren klaar met als eindresultaat de overwinning voor Jan. Lekkere droge avond met 12 punten op zak. Jan had er een goed gevoel bij. ( heeft hij altijd trouwens ) πŸ˜…

Hennie Arisse tegen Arthur Jacobs. Het zou lekker zijn als Hennie en Arthur snel klaar zouden zijn om een beetje speeltijd in te lopen. Veel lange partijen deze avond. Hennie en Arthur hielden daar in zijn geheel geen rekening mee en deden 38 beurten over hun partij. Geen grote series. Veel poedels. Lange partij. Eindresultaat is dat Hennie wint in een wedstrijd waar we het voorlopig niet meer over gaan hebben.

Rudi Jacobs tegen Co van Rijnsoever. Rudi moet 9 caramboles meer maken dan Co. Als Rudi in goede doen is moet dat kunnen. Co denk daar natuurlijk anders over en was niet van plan mee te werken aan het feestje van Rudi. Het ging de gehele partij gelijk op en dat is natuurlijk in het voordeel van Co. Eindresultaat: Rudi 19 beurten ( Co ook ) Rudi 27 Caramboles ( Co ook ) Gemiddelde van Rudi 1.421 ( Co ook ) Rudi 7 punten ( Co niet ) 😏.

Aloys Lurvink tegen Baovu Vu. De laatste partij van de avond alweer. Bij Aloys ontbreek de laatste weken een beetje het biljartgevoel en Vu heeft natuurlijk de zwakke plekken bij zijn tegenstander grondig geanalyseerd. Het is al beurt 9 waarin Aloys eindelijk een keer van zich afbijt en een serie van 9 caramboles maakt. Vu heeft dan al een redelijke voorsprong. In beurt 12 maakt Aloys er nogmaals 9 en sluipt dan langzaam dichterbij. Vu is wakkergeschut en maakt er dan 14. Dat blijkt de genadeklap voor Aloys. Daar komt hij niet meer overheen. Zijn gemiddelde is redelijk ( 2.33 ) dus dat geeft enigszins houvast. Maar Vu, die een gemiddelde speelde van 3.26 was deze avond moeilijk te verslaan.

Volgens mij ben ik deze keer niemand vergeten in dit verslag.

Volgende week hebben we de jaarvergadering om 19.15 uur. Wij zorgen dat de koffie klaarstaat en ik hoop dat we op tijd kunnen beginnen. Ik ga nog even op zoek naar de voorzittershamer. Als ik hem al kan vinden ???? , moet ik hem waarschijnlijk nog even goed afstoffen.

Tot volgende week.