Verslag woensdag 22-09-2021

Het was een lekker en ontspannen avond. Hennie Arisse was helaas ziek waardoor de wedstrijd tegen Paul van Bijlevelt niet door kon gaan. Ton Vonk heeft toen even een oefenpotje gespeeld tegen Paul zodat hij toch nog even kon biljarten.

Peter vd Dolewaard tegen Peter Bosman. Lastig zo’n verslag met twee Peters. Peter D begint en gaat goed van start. Een serie van 10 om te beginnen is altijd lekker. Andere Peter heeft het erg lastig en het loopt de laatste weken niet zo lekker. 14 poedels is teveel om een goede partij te kunnen spelen. de 12 punten gaan dan ook naar Peter D.

Co Jacobs tegen Dick van Beek. Een wedstrijd met twee gezichten waarbij beide spelers redelijk goed van start gingen. Maar na beurt 13, waar er voor Co een paar ballen op een haartje na mis gingen, liep Dick langzaam bij Co weg. Met een eindprint van Dick ging hij snel richting de 32 caramboles en gaf hij Co het nakijken. Soms heb je van die avonden dat het net allemaal mis gaat.

Gerard Derks tegen Cees van Lierop. Oef………… dat was niet zo’n best potje. Cees bakte, er op zijn Hollands gezegd, heel erg weinig van en Gerard had echt een eindsprint nodig om nog een redelijk gemiddelde te spelen. In de laatste 3 beurten 12 caramboles bracht Gerard de overwinning met nog een redelijk gemiddelde.

Joop Jacobs tegen Frank Bosch. Joop speelt de laatste weken goed maar heeft aan Frank een geduchte tegenstander. De serie van 7 die Frank in beurt twee produceert blijkt de doorslag te geven in deze wedstrijd. De hoogste serie van 3 en de vele poedels van Joop zijn niet genoeg om Frank aan het wankelen te brengen. De 12 punten gaan naar Frank.

Vincent Meesterburrie tegen John Fontaine. Ik heb niet zo goed opgelet en kon niet zien of Vincent ( alias Calimero ) met of zonder bril stond te biljarten. John had zijn bril zeker niet op deze avond. Een matige pot met als eindresultaat dat Vincent wint en dat John maar 9 caramboles maakt in 27 beurten.

Co Hoonhoud tegen Co van Rijnsoever. Twee biljarters die nog een beetje aan de biljarttechnieken moeten werken. Beide spelers hebben een goede biljarthouding maar aan de uitvoering schort het nog wel eens. De uiteindelijke winnaar is Co van Rijnsoever maar die was zo snel naar huis dat ik mij niet aan de indruk kan onttrekken dat hij niet echt tevreden was.

Wim van Es tegen Rudi Jacobs. Een partij over 29 beurten die lange tijd gelijk op zou gaan. Rudi moet er 6 meer maken dus er moet een moment komen dat hij het verschil moet maken. Het bleef spannend tot op het eind. Wim maakte zijn laatste carambole in beurt 29. Rudi moet er dan nog 2. De nastoot gaat mis en dus gaan de punten deze keer naar Wim.

Rudy de Mooij tegen Leo Zomer. Leo zat er goed in de laatste weken maar vandaag liet hij het een beetje afweten. Weet niet wat er zich afspeelde in zijn hoofd maar hij speelde een beetje ongeïnteresseerd. Beide spelers zaten er niet goed in en de vele poedels in deze partij waren het bewijs. De 12 punten gaan naar Rudy en Leo krijgt er vandaag 8 punten bij.

Ko Smeltekop tegen Vu BaoVu. Twee biljarters die een redelijke partij op het groene laken moeten kunnen laten zien. Concentratie is daarbij natuurlijk een vereiste. De zenuwen spelen in deze partij een grote rol. Niet bij Vu overigens want die doet altijd gewoon zijn ding. Ze leggen de ballen voor zichzelf niet altijd even gemakkelijk weg. Rekken en strekken met bijna een spierscheuring tot gevolg. Alles wordt in de strijd gegooid voor de overwinning. Ko maakt zijn laatste carambole. Pfffffffft 55 gemaakt. Vu moet er dan nog 3. Nog 2. Nog 1. een lastige trekstoot ! Commentaar van Calimero haalde Vu uit zijn concentratie en de laatste bal ging net mis. Ko was helemaal de weg kwijt. Liep strak langs de uitgestoken hand van de schrijven en ruimde zijn keu op. Hmmmmmmm. Uiteindelijk kwam de boks wel natuurlijk.

Verder was het een redelijk relaxte avond waarbij Peter nog enkele spelers heeft gesproken over de Corona maatregelen voor de Horeca omdat er vanaf komende zaterdag om de QR code kan worden gevraagd. Iedereen heeft daar ( als jou mail tenminste werkt ) bericht over gehad. Ik mis van 3 personen nog een reactie. Let wel………… Geen QR code, op smartphone of op papier, dan kom je niet langs de toegangscontrole en mag je dus ook niet biljarten.

HEB JE DAARBIJ NOG HULP NODIG DAN KAN IK JE DAAR MISCHIEN BIJ HELPEN.